Het materiaal wordt axiaal in de zeef gepompt. Binnen in de zeef stroomt de suspensie door een van sleuven voorziene zeefkorf van binnen naar buiten, waarbij de grove deeltjes worden vastgehouden.
Vanwege de trillingen van de zeef bewegen deze deeltjes naar de bodem waar ze bezinken en van waar ze periodiek moeten worden verwijderd via het aftappunt. In de handmatige versie wordt dit aan de operator aangegeven wanneer een bepaalde limiet op de manometer wordt bereikt.
Op de geautomatiseerde versie wordt een magneetventiel geopend om het materiaal te ontladen wanneer een ingestelde limiet wordt bereikt.
Deze suspensie controlezeef wordt uitgevoerd met een roestvrijstalen behuizing die kan werken met een druk tot 5 bar. Twee onderhoudsvrije onbalansmotoren zijn bevestigd aan de behuizing en genereren lineaire trillingen, die ervoor zorgen dat kleine deeltjes uit de spleetzeef worden verwijderd. Verdere mechanische reiniging van de spleetzeef is niet vereist. Om de behuizing gemakkelijk te reinigen heeft deze gladde oppervlakken en geen uitstekende randen. Het vervangen van de spleetzeef is heel eenvoudig, na het losmaken van de flensverbinding kan deze zonder gereedschap worden verwijderd.
De suspensiezeef kan worden geleverd met de volgende accessoires om aan uw specifieke vereisten te voldoen:
• Met EX motoren voor gebruik in ATEX ruimten
• Met diverse ondersteuningen/frames
• Verkrijgbaar als een complete unit met pomp en bedieningselementen gemonteerd op een frame